Cerita pasal bas.

Wah sempat jugak aku.Ye memang sentiasa sempat forever & ever.Nak buat koje sekolah sebenarnya.Ada lencongan pulak dah.Nasib lah wey.

Kalau nak tau aku pergi sekolah naik bas ok.Yang padat.Aku tak suka macam tu.Alkisahnya..

Pagi pagi aku jalan dari rumah ke tempat nak tunggu bas.Bukan bus stop sebab aku tunggu dekat klinik.Aku jalan dekat padang yang gelap semata mata kononnya dapat tempat duduk.Memang dapat lah kan..

Dah naik bas lain pulak ceritanya.Dengan budak hisap rokok.Yeke?Entah.Tapi aku rasa ya.Kau pikir kau bagus ke hisap rokok.Pastu memekak pagi pagi campur pulak mencarut kemain tak sedor diri langsung dah lah Pmr pun takda,Hahaha perangai kononnya macam dah dewasa sangat.Aku macam tu ke dulu?Kesian betul.Jangan ceritalah bodoh,pantek,babi,bangang semua aku penah dengar pagi pagi tu.Terus terang tak faham apa tujuannya.

Lepastu aku berhimpit antara satu sama lain.Dengan perangai selfish dan ego masing masing.Aku stand still kat situ dalam hati dah membara campur mencarut jugak sikit sikit.Setan.Yang aku tension budak lelaki yang bising yang sentiasa takda keinginan langsung nak diam,aku tak tau lah kenapa rasa nak lempang.Betul.

Dah tu kalau dah berdiri aku mesti menyendeng kat kerusi orang yang dapat duduk.Nak buat cemana dah sempit macam tulah ghopenye.Yang kuang hajanye orang yang dapat duduk tu.Dia boleh siku aku sebab aku ter okay TERlanggar tangan dia ke hape manalah aku perasan.Tak faham kau dah lah dapat duduk tak reti bersyukur langsung.

Last sekali bila bas break emergency.Taulah cemana kelam kabut orang yang berdiri dalam bas nak tahan badan masing masing.Yang penting aku tak jahat eh.Aku tak tolak orang bila bas break.Orang yang tolak aku sial tak sial.Ingat aku tiang ke tempat berpaut.Tolonglah tangan ada jagalah keselamatan sendiri.Ya aku pun selfish jugak.

Rasa macam nak amik lesen motor.

No comments:

Post a Comment